• Netherlands, EUR | NL
  • + Evenement toevoegen
  • binnenkomst
    Amsterdam, + 50 km
    hoofd- / events / Concertgebouworkest & Gavrylyuk: Tsjaikovski’s Pianoconcert nr. 1
    Concertgebouworkest & Gavrylyuk: Tsjaikovski’s Pianoconcert nr. 1

    Tickets voor Concertgebouworkest & Gavrylyuk: Tsjaikovski’s Pianoconcert nr. 1

    Het Concertgebouw
    Amsterdam
    Zoek een ticket
    dienstregeling
    beschrijving
    Foto en video
    plaats

    dienstregeling «Concertgebouworkest & Gavrylyuk: Tsjaikovski’s Pianoconcert nr. 1»

    Sep
    Thursday Thursday-12:00am
    Sep, 2020
    12:00 AM
    Het Concertgebouw  ?
    Concertgebouwplein 2-6

    beschrijving

    Alexander Gavrylyuk De uit Oekraïne afkomstige pianist Alexander Gavrylyuk maakte in 2009 een spectaculair debuut in Amsterdam. Critici prezen niet alleen zijn fabelachtige techniek, maar ook zijn diepzinnigheid en kleurgevoel. Sindsdien keerde hij diverse malen met groot succes terug. Gavrylyuk heeft een sterke band met Russisch repertoire en is in zijn element bij Tsjaikovski´s Eerste pianoconcert. Onvoorstelbaar genoeg werd Tsjaikovski destijds uitgescholden vanwege dit werk, maar de tijd gaf hem gelijk: het werd wereldwijd een evergreen.Wonderlijke mix De muziek van de Zuid-Koreaanse componiste Unsuk Chin is een wonderlijke mix van Europese en Aziatische elementen. Voor het eerst componeerde zij een nieuw werk in opdracht van het Concertgebouworkest. Ter gelegenheid van het Beethovenjaar – dit jaar zou hij 250 jaar geworden zijn – baseerde ze haar nieuwe werk op Beethovens schetsboekjes.Jimmy López Jimmy López komt uit Peru maar ziet zichzelf als een kosmopoliet. De laatste jaren boekt hij veel succes met zijn kleurrijke muziek, waarin uiteenlopende stijlen samenkomen binnen een solide raamwerk van klassieke compositietechnieken. In 2016 bewees zijn Eerste symfonie dat hij een meester is van de grote vorm. De vier delen corresponderen met de vier boeken van de roman De reizen van Persiles en Sigismunda van Cervantes, gepubliceerd vlak voor diens dood in 1616. In het slotdeel leiden repetitieve patronen in slagwerk en koper naar een grootse finale.